Sunday, August 26, 2007

Alltid borta för länge

Jobb hela tiden, känns som jag aldrig får sova, aldrig får vara mig själv. Alltid någont som bryter min tid.. Kom nyss hem, och får ingen ro, hur ska jag kunna somna?

Aldrig har livet varit så tomt som nu. Ständigt tomrum..
Saknar någon att hålla om, höra eller känna någon annans hjärtslag medans man sakta slumra in.
Få stirra mig blind i de vackraste ögonen jag kan tänka mig.
Hålla om min älskade och bara existera tilsammans, här och nu.
Önskar jag kunde gråta floder, men vem skulle lyssna? Vem skulle bry sig?
Är jag alltid så här negativ? Nej verkligen inte, bara då jag är själv, vilket jag är för mycket... Varför? Självförvållat, till stor del, kalla det självbevarelsedrift.

Känns som jag bara svamlar om mig själv, vem eller vad ska jag svamla om annars?
Tur jag bor bortom allas räckvidd. Jag kan bara räddas av mig själv..

"Vill du plåga dig själv - låt mig göra det
Vill du svimma - gör det nån stans mjukt
Vill du skaka och ramla ihop - låt mig vaka över dig.
Vill du svälta dig själv eller kräkas - Gör det då, för jag kan inte göra något för att hindra dig."

3 comments:

Isabella said...

Tjena Jessica.. Bra att du skaffat en blogg nu! Och shit va fina bilder du har på den i inläggen, vars hitta du dom? :P Jag är mer förvirrad än innan men det gör inget :D ännu mer är jag nyfiken på dig. Har vi träffats i verkligheten? för annars tycker du säkert bara att jag ser fin ut på bilderna jag har där. man blir ju annars på bilder. ser inte ut som en modell nånstans vet du ;) men det är sånt man får leva med hehe. Och du, det finns en grabb där nånstans för dig med som bara väntar på att hitta just dig.. försök ha tålamod med det bara, även om det suger.. Men det är inte bara mysigt med en kille, din frihet begränsas till 50% istället för 100 % du. hehe. Ha det bra! KRAMAR! / Isabella

Jezz said...

Som jag skrivit i mitt nyaste inlägg så finns det bilder lite var stans.. Mest så gäller det att ta sig tid att leta också.. ;-)

Vi har inte träffats på så vis att du har träffat mig direkt, men indirekt så har vi det. Svårt att förklara.

Haha, du får läsa mellan raderna lite så kommer du nog till slut att förstå vad jag menat. Jag skriver inte allt jag vill rakt ut i klartext. :D

Jezz said...

Det beror på vilken partner du har, har du en partner som passar bra ihop med dig så begränsas du ytterst lite..